Saga "Zmierzch" Wiki
Advertisement
Saga "Zmierzch" Wiki
Santiago.jpg
Santiago
Wygląd
Rasa

Wampir

Płeć

Mężczyzna

Kolor włosów

Czarny

Kolor oczu
  • Czerwony
  • Czarny (gdy jest spragniony)
Kolor skóry

Ciemny

Rodzina
Członkowie rodziny

Volturi

Cechy specjalne
Umiejętności
  • Podstawowe wampirze umiejętności
  • Niezwykła siła
  • Niezywkła szybkość
Przynależność
Zawód

Strażnik Volturich

Lojalność

Volturi

Santiago - członek straży Volturich. Nie posiada specjalnych zdolności, ale jest bardzo silny i szybki. 

Biografia

Santiago należał do Volturich już wcześniej, najprawdopodobniej jako jeden z egzekutorów.

Przed Świtem

Santiago goniący Jacoba i Renesmee

W Przed Świtem Santiago razem ze swoim klanem wyrusza do Forks, aby ukarać Cullenów. Na miejscu okazuje się jednak, że nie ma powodu, aby zabijać Cullenów, więc Santiago razem z innymi wraca w pokoju do Volterry. Podczas konfrontacji Santiago trzyma się z boku i nie bierze szczególnego udziału w rozmowach między Volturimi a winnymi.

W drugim filmie Przed Świtem Santiago eskortuje Irinę w drodze do Forks. Gdy później jej oskarżenia okazują się niesłuszne, Santiago razem z Felixem na rozkaz Kajusza rozrywa ciało Denalki.

W wizji Alice Kajusz nakazuje Santiago złapać Renesmee i Jacoba. Santiago szybko ich dogania, lecz kiedy próbuje on rzucić się na Jacoba, ten łatwo zabija go, odgryzając mu głowę.

250px-Bd2-santiago.jpg

Wygląd

Wygląd Santiago nie był opisany w książce. W filmie jest on dobrze zbudowany i ma ciemną skórę. Santiago ma długie dredy i nosi szary płaszcz przysługujący strażnikom o niższej randze. Najprawdopodobniej pochodzi on z Brazylii lub Meksyku.

250px-Santiago-bd2.jpg

Umiejętności

Tak jak Felix Santiago nie ma żadnej specjalnej umiejętności, lecz jest bardzo silny i szybki. Mimo tego nie może on się równać z Felixem. Santiago potwierdził swoją szybkość w Przed Świtem, z łatwością doganiając Jacoba.

Film

Lateef Crowder Dos Santos

W rolę Santiago wcielił się Lateef Crowder Dos Santos.

Występy

Volturi
Crest-volturi.png
Liderzy Aro Kajusz Marek
Żony Athenodora Didyme Sulpicia
Straż Afton Alec Chelsea Corin Demetri Felix Heidi Jane Renata Santiago
Pozostali Bianca Eleazar Gianna Valentina